2010年5月8日 星期六

夢: 我成了馬?

我似乎是和一家人到郊外旅行,男的以為是dweber,女的又是Kayo,她們還有一個小孩,這條似乎是上山的路,難走的是沙地時足會完全陷入沙中以防滑倒,卻是無法發力,下雨就更難行了。相反,比較易走、舒服的是走草地,奇怪山上竟然有沙地,山不應該是全草地的嗎?
我似乎又是老毛病發作,走得太快於是就要慢下來遷就他們,好像自己是他們孩子似的,我們有說有笑就走到目的地,原來山上竟然有間學校、幼稚園,又好像是寄宿的地方。就它是學校因為我似乎聽到上堂的聲音,小朋友們似乎學得很愉快,這裏於我而言是很大的地方,感覺真似基督教神降生的馬槽。孩子似乎是來學習怎樣和其他孩子相處的,而我給他的任務就是看他懂不懂自動自覺拿紙包飲品/水給我喝,結果我孩子沒有令我失望,我要他做的我不用說出來他就全做到了,不愧是我孩子。不過,我其實不肯定這杯飲品是不是水,因為我當時是看不到的。
這裏只有我一個人拿微細的椅子坐箸,不見陪我來的不知是不是我的父母,而他們在物理現實中是我朋友,各自又有家室,我又怎可能是他們的兒子呢?其實我是有由父母變成了兒子的感覺,然而我絕不擔心似乎是我的父母這兩人,他們懂得自己照顧自己,我不怕我身邊沒有他們,不過就是很悶。我說這是馬糟因為地下不知何故就是沙子極多,沒有學校地下是佈滿沙的。


This time Kayo and Daniel weber had become my parent of a little horse which is me. We move from home to a school/kindergarten/nursery/training camp, from sand to grass(which is two kind of ground for horse racing) through a mountain. The reason I think I am a horse in the dream is in case of sand, my foot would bury deep into it, it is very troublesome if it is raining. Also, I don't know any mountain in Hong Kong that has mud, sand and grass at the same time. Anyhow we are chatting and walking(NOT RUNNING!) along the way among different weather. It is a happy journey with them.

Soon we arrive at the place, somehow I mistake myself to be the parent of my children, I thought was there to check how my kid get alone with other kids. The test is to see if my child would give me a cup of water/drink without I telling him/her. The child pass it with flying color and I am very proud of my son. However there are something uncanny about there, I thought my parent were out just for a moment but they disappear. However, I am not worrying about them since they know how to take care of themselves. When I look around, I see something akin to a stable with a lot of sand in my foot, I am sitting in a small chair handed by my child. Somehow I get a feeling I am like baby Jesus.

沒有留言: